Altia

  • Receptbroschyr för Drostdy-Hof
  • alti_gif
  • designated_portfolio1
  • designated_portfolio3
  • designated_portfolio4

På uppdrag av Altia har jag i första hand jobbat med vinvarumärket Drostdy-Hof, men även med likören Amarula och vinerna Viña Pomal, Brown Brothers och Woodbridge.

För Drostdy-Hof har jag varit med om att ta fram annonser, receptfoldrar, neckhangers och digitala banners och landningssidor. Det har exempelvis inneburit ett långsiktigt arbete med det grafiska uttrycket för kampanjer i både dagspress och magasin, med en uppbackning av receptfoldern som marknadsföringsmaterial på mässor och i goodiebags.

För Amarula formgav jag en receptfolder som delas ut på mässor över hela landet och en neckhanger som syns på Systembolaget hängades runt flaskans hals. Neckhangers är för övrigt något som är på framfart på Systemet just nu. Det är ett bra tillfälle att presentera vinet på och kan ge ett mervärde för kunderna till exempel i form av recept som passar vinet ifråga.

2014, Prodigious AB